O obxectivo da creación do primeiro museo do médico rural galego, non é outro que resaltar a súa figura, que forma parte do patrimonio cultural da nosa terra e quizais das máis apreciadas no mundo rural.

O médico era un veciño, amigo, confesor, psicólogo, e estaba aí desde o nacemento ata o falecemento, camiñando en cabalo ao domicilio do paciente por camiños ás veces inhóspitos. O seu labor era silenciosa, heroica e en solitario, con escasos medios, sendo o seu ollo clínico a baza máis importante para liquidar a maioría de patoloxías dos seus pacientes.

Eran uns auténticos artesáns do seu oficio e o seu traballo laborioso, de 24 horas de atención, os 365 días do ano, a pesar dun salario moi discreto e un abandono por parte da administración ata hai non moitos anos. Vivían por e para os seus pacientes.

Doctor Jose Manuel Lage Parente

A explicación do porqué nace e sitúase en Maceda non é outra que nesta terra, nace e desenvolve a súa actividade como médico rural durante 40 anos o Doutor José Manuel Lage Parente, promotor do proxecto, que durante moitos anos foi percorrendo distintos puntos de España, para recompilar información e solicitar obxectos dos devanditos médicos, así descubrindo a enorme valía destes « heroes», e dun aprecio por parte dos seus pacientes difícil de expresar, sendo as máis habituais: que foron os médicos dos pobres e que o seu labor era sumamente humanitaria, en tempos nos que a pobreza era unha bandeira na zona rural, e o seu labor de dinamizadores na súa contorna foi esencial.

Non viñan con leis nin dogmas, senón con cultura e ciencia, utilizando a observación, a experiencia e o libre razoamento.

É destacar que durante un século os médicos rurais que exerceron a súa profesión no meu pobo eran orixinarios da devandita zona e puiden comprobar o seu labor vocacional de atender sen horarios aos seus pacientes e a súa misión non era outra que cumprir coa súa deber e velar pola saúde dos seus conveciños.

Ao xubilarse o Dr. Lage considerou que esas ideas, debían plasmarse nun museo, e púxose en contacto co concello, quen apoio o proxecto cedendo unhas salas na planta baixa do Concello onde se atopa actualmente situado o museo. Entre 2017 e 2019 dáse forma ao proxecto contando coa colaboración do « Concello de Maceda», « Deputación Provincial de Ourense», « CoSaGa», «Grupo Academia Postal» e o « Complexo Hospitalario Universitario de Ourense»

Tamén hai que destacar a pintores e artistas ourensáns que non dubidaron en realizar obras para o museo e que xa forman parte da súa historia ( Baldomero Moreiras, Leandro Sánchez, Maite Vázquez, Paco Ascón, Museo cheiraría de Batán, Armando González, María do Ceo).

Consideramos que non debemos de esquecernos de todas as familias dos médicos rurais que nos cederon materiais cos que fomos configurando este museo; equipos e aparellos, útiles e aveños de enorme valor non só material, senón sentimental que pertenceron a ese grupo de pioneiros que escribiron con maiúsculas MEDICIÑA RURAL.